Odpowiedź na reklamację kupującego

Sprzedawca ma 14 dniowy termin ustosunkowania się do żądania kupującego. Przekroczenie tego limitu jest równoznaczne z akceptacją wniosku kupującego. Ważne jest, aby kupujący przy żądaniu obniżenia ceny podał wysokość o jaką ta cena ma być obniżona – określenie może być kwotowe albo procentowe.
Jeżeli zabraknie konkretnego wskazania kwoty obniżenie ceny nie będzie możliwe – po upływie 14dni, żądanie klienta nie będzie automatycznie uznane. Klient powinien ponadto dostarczyć rzecz do miejsca wskazanego przez sprzedawcę lub tez udostępnić mu tą rzecz w celu rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli takie dostarczenie byłoby utrudnione lub niemożliwe, bo na przykład rzecz jest zamontowana lub gdy jej rozmiary uniemożliwiają dostarczenie.
Oświadczenie z prośbą o wymianę, usunięcie wady, obniżenia ceny itd. powinno być złożone na piśmie lub na innym trwałym nośniku. Sprzedawca powinien ustosunkować się merytorycznie ten sposób, że albo uzna roszczenie albo w przypadku odmowy wskaże jej przyczyny.
Odpowiedź sprzedawcy również powinna być przekazana kupującemu na piśmie lub za pomocą trwałego nośnika.
https://atl-law.pl/fundacja-rodzinna-nowy-sposob-na-sukcesje-firmy-w-2023-r/
Polecane artykuły

Dlaczego wszyscy nie jeździmy na gazie?
Żyjemy w czasach, w których wiele osób zmuszonych jest do oszczędnego życia. Obecnie jednymi z najważniejszych problemów ludzkości są problemy natury ekologicznej. Dość zaskakujące jest wiec to, że jeszcze nie przeszliśmy na masową produkcję samochodów wyposa żonych w instalacje gazowe. Właściwie ni

Ekologia a gaz w samochodach
Unia Europejska narzuca swoim członkom coraz więcej ograniczeń, których celem jest ochrona środowiska. Jak na razie nikt jeszcze nie wpadł na pomysł, żeby na terenie starego kontynentu wprowadzić nakaz korzystania z gazowych instalacji w samochodach. Na chwilę obecną coraz więcej kierowców samemu